Analityka internetowa Jak wyciągać wnioski? Czy dobrze zbieram dane? Przejrzyste dashboardy

Masz pewność co do danych które zbierasz?Potrzebujesz pomocy w zbieraniu i analizie danych powiązanych z Twoją stroną internetową?

Dowiedz się jak wykorzystywać Google Analytics, Google Tag Manager i dane dostępne w panelach reklamowych i jak łączyć te dane ze sobą. Jak wyciągać prawidłowe wnioski jak automatyzować pracę.

Analityka Internetowa – zakres współpracy

  • konsultacje i warsztaty Google Analytics – poziom podstawowy i zaawansowany
  • konsultacje i warsztaty Google Tag Manager – poziom podstawowy i zaawansowany
  • wdrożenie Google Analytics od podstaw
  • konfiguracja data layer i Google Tag Manager na stronie internetowej
  • dopasowania analityki do Twojego biznesu, metody poprawy jakości danych
  • Google API, automatyzacja raportowania
  • raportowanie i tworzenie kokpitów menedżerskich Google Data Studio
  • optymalizacja ścieżki zakupowej
  • konfiguracja ścieżki wielokanałowych i dopasowanie modelu atrybucji
  • analityka e-commerce
  • Facebook Analysis
  • implementacja Facebook Pixel
  • konfiguracja eventów Facebook Pixel
  • audyt wdrożenia Google Analytics – weryfikacja poprawności zbieranych danych
  • przekazywanie danych do wewnętrznego systemu  Business Intelligence
  • łączenie danych z różnych źródeł w narzedziu Business Intelligence  lub Google Data Studi
  • przygotowanie dokumantacji technicznej i wytycznych dla programistów

Najczęstsze pytania

Co to jest analityka internetowa?

Analityka internetowa polega na zbieraniu i analizie danych dotyczących ruchu, jego źródeł oraz zachowań użytkowników, głównie tych które stanowią o efektywności działań lub strony internetowej – czyli konwersjach. Konwersją może być przesłanie formularza kontaktowego, zakup lub zapis do newslettera. Celem analityki jest zaproponowanie rozwiązań które zoptymalizują koszty, dopasują źródła pozyskiwanego ruchu, powiedzą więcej o grupie docelowej, oraz pozwolą na poprawę współczynnika konwersji.

Dlaczego poprawne zbieranie danych to podstawa działań w internecie?

Sprawdź zachowanie swoich użytkowników. Odkryj słabe punkty swojej strony internetowej. Szukasz dodatkowych informacji które pomogą Ci w ocenie i optymalizacji kampanii reklamowych? To wszystkie punkty możliwe są dzięki poprawnym zbieraniu danych oraz wyznaczeniu i mierzeniu celów które chcesz osiągnąć przez promocję w internecie.

Na jakie pytania znajdę odpowiedź w poprawnie skonfigurowanych raportach?

Poznasz swoich klientówm dowiesz się więcej o wieku, płci, miejscu zamieszkania, zainteresowaniach.Ocenisz opłacalność kanałów promocyjnych. 

  • Jaka jest ich skuteczność?
  • Ile wydajesz, a ile realnie zarabiasz?
  • Jak Twoi użytkownicy zachowują się na stronie?
  • Dlaczego nie dokonują zakupu?
  • Dlaczego wychodzą z niej krótko po wejściu?

 

O mnie

 

Nazywam się Piotr Supernat od 7 lat zajmuję się marketingiem internetowym. Poznawałem zasady działania reklamy Google i Facebook Ads, pozycjonowania (on-site i off-site), analityki internetowej i optymalizacji kosztu konwersji zarówno po stronie klienta, zewnętrznej agencji czy też jako freelancer.

Prowadzę cykliczne konsultacje, wspieram wewnętrzne działy marketingu i właścicieli firm. Pracuję na dużych budżetach o ogólnopolskim zasięgu jak i dla małych firm o lokalnym zasięgu.

Na co dzień pracuję jako analityk internetowy współpracując zarówno ze stroną biznesową jak i zespołami zajmującymi się poszczególnymi działaniami reklamowymi dostarczając rekomendacji, raportując rezultaty jak i szkoląc z efektywnego używania dostępnych informacji.

Doświadczenie zbierałem pracując w agencjach digitalowych i e-commerce takich jak:

  • Social Media Now
  • Delante
  • Novem
  • Sizeer, 50Style.pl, GaleriaMarek.pl (Marketing  Investment Group S.A)
  • x-kom.pl

Dodatkowe informacje dostępne są na moim profilu LinkedIn

 

Ostatnie rekomendacje:

Piotr przejął działania w zakresie Google Ads, SEO i analityki internetowej po jednej z większych agencji digital marketingowych w Polsce. Indywidualne podejście i zrozumienie specyfiki biznesu pozowoliło na zdecydowane zwiększenie skali sprzedaży i efektywności wydawanego budżetu.

Stanowi idealne uzupełnienie naszego wewnętrznego działu marketingu. Od zera przygotował działania performance’owe Google Ads dla naszych spółek. Pomaga nam na bieżąco z analityką działań e-commerce, optymalizacją kampanii i poprawkami SEO.

Piotr  stworzył całą strategię działań w Internecie, skonfigurował opomiarowanie działań, przygotował kampanie Google i Facebook Ads oraz zestaw poprawek dotyczących SEO on-site naszej strony internetowej które w bardzo szybki sposób podniosły widoczność w wyszukiwarce.

Każda konsultacja to kolejny krok w optymalizacji naszych działań które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż. Responsywność, zaangażowanie i bogate doświadczenie z różnych branż to najważniejsze plusy współpracy z Piotrem.

Skoncentrowany w 100% nad Twoim biznesem

Brak innych uczestników to niewątpliwa strata networkingowa, ale również bardzo istotny plus w kontekście omawiania szczegółów Twoich działań i biznesu co prowadzi do lepszych efektów współpracy.

Jeżeli nie rozwiążemy jakiegoś nietypowego problemu na szkoleniu postaram się przygotować, zebrać i sprawdzić interesujący Cię zagadanienie i przekazać te informacje przy kolejnym spotkaniu bądź też mailowo.

Szczera i transparentna komunikacja

To podstawa współpracy, Wasze zadowolenie jest dla mnie priorytetem. Unikam banałów oraz rekomendowania jakichkolwiek niepotrzebnych kosztów.

Jeśli będę czuł, że zakres szkolenia lub problem który Cię dotyczy wychodzi poza moje umiejętności i doświadczenie powiem Ci o tym przed spotkaniem. Będziesz mieć wybór czy podchodzimy razem do tematu i szukamy odpowiedniego rozwiązania. Czy niestety nie będę mógł Ci pomóc i postaram się wskazać Ci inną osobę bądź partnera wartego zaufania.

Osiągnij swoje cele

Przed każdym spotkaniem dokładnie wyznaczamy cel do zrealizowania.

Po szkoleniu lub konsultacjach przygotowuje podsumowanie wraz z uzupełnieniem wybranych aspektów o dodatkowe informacje lub materiały.

Najczęściej zadawane pytania

Najważniejsze informacje dotyczące kosztów, warunków współpracy

Jeżeli potrzebujesz dokładniejszych informacji albo twój przypadek nie jest do końca standardowy – pisz śmiało:)

Ile trwają szkolenia, konsultacje?

Możemy współpracować w trybie cyklicznym, możemy umówić się na całodniowe szkolenie i późniejsze konsultacje.  Minimalny zakres współpracy to 3h które możemy rozdzielić na dogodne spotkania.

Ile czasu potrzebuję aby zapoznać się z Twoim przypadkiem?

Po wysłaniu zapytania i uzgodnieniu zakresu współpracy udostępniam kalendarz w celu zarezerowowania terminu. Aby przygotować się do szkolenia, audytu lub konsultacji potrzebuję do 3 dni po przekazaniu dostępów lub zakresu.

Jaki jest koszt współpracy?

Koszt uzależniony  jest od zakresu współpracy które przekładają się na ilość pracy. Standardowy moduł konsultacyjno szkoleniowy rozpoczyna się od 500 zł do 1200 zł z uwzględnionym audytem dotychczasowych działań.

Jak wygląda rozliczenie?

Po zaakceptowaniu zakresu współpracy przesyłam fakturę obejmującą 50% wartości danego etapu – do opłacenia przed rozpoczęciem działań. Płatność drugiej połowy następuje dopiero po realizacji zakładanego zakresu.

Jak sprawdzę wolne terminy?

Po ustaleniu zakresu współpracy udostępniam kalendarz z wolnymi terminami spotkań w zależności czy mają być online czy offline. Zwykle rozpoczynam współpracę od 5 do 8 dni od pierwszego kontaktu w zależności od Twojej dyspozycyjności.

Jak sprawdzę Twoje doświadczenie i referenecje?

Moje doświadczenie i referencje widoczne są na profilu LinkedIn a wybrane wrażenia ze współpracy ze mną umieściłem w dolnej sekcji strony internetowej.